Model 2 Emulator

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baritonomarchetto
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Re: Model 2 Emulator

Mensaje por baritonomarchetto » Jue, 23 Ene 2014, 11:23

ste26 escribió:Hi can anyone tell me how to run full screen on a 1080p monitor, when i select 1 (or 0) for widescreen and custom resolution of 1920x1080 in the ini file i get black borders on the left and right hand side of the screen (and also aiming is out on virtua cop).

Thanks for your help
Set to "4" not to "1" the "fullmode =" line

FullScreenWidth and FullScreenHeight is the values for a custom resolution and those values aren't used unless FullMode is equal to 4.

The table below shows the settings:

Ini Value -> Resolution
FullMode=0 -> 640x480
FullMode=1 -> 800x600
FullMode=2 -> 1024x768
FullMode=3 -> 1280x1024
FullMode=4 -> Custom (Set in .ini)

RetroRepair
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Re: Model 2 Emulator

Mensaje por RetroRepair » Jue, 23 Ene 2014, 22:43

Is the drive board rom available somewhere for Daytona? Doesn't seem to be in the MAME or Nebula sets for some reason.

ste26
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Re: Model 2 Emulator

Mensaje por ste26 » Jue, 23 Ene 2014, 23:42

baritonomarchetto escribió:
ste26 escribió:Hi can anyone tell me how to run full screen on a 1080p monitor, when i select 1 (or 0) for widescreen and custom resolution of 1920x1080 in the ini file i get black borders on the left and right hand side of the screen (and also aiming is out on virtua cop).

Thanks for your help
Set to "4" not to "1" the "fullmode =" line

FullScreenWidth and FullScreenHeight is the values for a custom resolution and those values aren't used unless FullMode is equal to 4.

The table below shows the settings:

Ini Value -> Resolution
FullMode=0 -> 640x480
FullMode=1 -> 800x600
FullMode=2 -> 1024x768
FullMode=3 -> 1280x1024
FullMode=4 -> Custom (Set in .ini)


Thanks but fullmode = is set to 4 and still get the borders on left and right side of screen with aiming off

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Re: Model 2 Emulator

Mensaje por nuexzz.. » Sab, 01 Feb 2014, 08:37

This is a simple patch for the "GREAT EMULATOR" By ElSemi SEGA Model 2 Emulator. v1.1a
http://nebula.emulatronia.com/

-----------------------------------------------------------
Daytona USA ++ Patch - Modding and Hacks by Nuexzz (c) 2013
-----------------------------------------------------------
Features
-----------------------------------------------------------
*Patch* (settings available in the user interface)
-Fullscreen
-Antialiasing
-Sound
-Enable support for Xbox360 compatible devices
-Enable/Disable force feedback
-custom screen resolution (recommend using same as desktop)
-Enable/Disable HD textures (the emulator does not respond for 1 minute because the HD textures take longer to load.)
-works with all romsets and versions of Daytona USA
-ESC key now closes emulator
-Maximize button now switches to fullscreen

*Hacks*
-add 20 cars to choose from (CPU cars)
-add the twin panoramic attract mode (originally for 4 linked cabs) now you can have it in single mode (also all cab types - deluxe, twin, uplight,special)
-add four new points of view + options are zoom out/ - options are zoom in
-add interactive selection of tracks and cars
-add night mode (makes the sky black for now)
-add enabled/disabled widesreen (16:9) in windowed mode and also in fullscreen
-add infinite time on all tracks
-add enabled/disabled tilemaps (movie mode)

*textures*
The contents of this pack is my authorship and / or a compilation from various sources.
-----------------------------------------------------------



Download: https://drive.google.com/file/d/0B637CS ... sp=sharing

Source: http://forum.arcadecontrols.com/index.p ... 497.0.html


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Re: Model 2 Emulator

Mensaje por Wesker » Dom, 02 Feb 2014, 12:03

Vaya aporte más completo. Habrá que probarlo :)

¡Gracias por compartirlo!

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Re: Model 2 Emulator

Mensaje por CrispX » Lun, 03 Feb 2014, 18:47

Muchas Grácias nuexzz.

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Re: Model 2 Emulator

Mensaje por KDash » Sab, 08 Feb 2014, 04:20

Me puse a revisar el emulador antes de liberarse la última versión, pero igual revise la última y hay cosas que se podrían mejorar y agregar. Les dejo mis comentarios ojalá se los puedas hacer llegar a elsemi para que vea la posibilidad de agregar en una futura versión.

Mis sugerencias son:
- poder configurar el control antes de cargar un rom (una configuracion gral al estilo del MAME)
- tener la opción de ver una captura del juego antes de cargarlo, y poder cambiar esa captura por una que nosotros mismos podamos hacer en el emulador
- seleccionar resolución sin la necesidad de modificar el .ini (por ej. 1920*1080) a través del mismo gui del emulador
- al configurar botones en un mando de xbox 360, esté la opción de calibrarlo (sobre todo en los juegos de conducción el analogo izquierdo), pero no de la forma actual, sino que con una barra de sensibilidad, sería más cómodo e intuitivo.
- tener la opción de ver la barra de opciones de arriba cuando el juego esté en pantalla completa, y de ocultarla también
- tener la opción de cambiar el directorio por defecto de las roms sin modificar el .ini, manteniendo la opción de añadir varias rutas a la vez, a través del gui del emulador
- poder resetear el juego y se resetee el contador de créditos hasta 0, porque actualmente si se cierra y abre el daytona y ya tenía créditos, pasa altiro a la selección de pistas y uno no puede ver la intro (más bien el juego sin créditos)
- mejorar los fallos de imagen del Daytona (que se vea mucho el tono plomo, el pop-up de los escenarios
- añadir la opción activar o no el anti alliasing y el filtro anisotrópico tanto en modo windows como fullscreen
- añadir un boton para capturar pantalla del juego que se está ejecutando, y que sea configurable para cambiarlo por el que uno quiera
- añadir un boton para pausar el juego (como la letra P del MAME por ej.), y que sea configurable para cambiarlo por el que uno quiera, incluyendo el mando (yo uso el R3 del control de xbox 360 en el mame por ejemplo)
- poder seleccionar más de un boton y/o dirección a un boton o dirección del juego (por ejemplo, para "Player 1 UP" poder dejar el UP del D-Pad y UP del análogo izquierdo)
eso creo que es todo, no he tenido mucho tiempo pero si veo algo importante lo comento. Eso, y darle las gracias también a ustedes por darnos esta oportunidad de entregar nuestras sugerencias, y especialmente a elsemi por crear este emulador :sonrisa:

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Re: Model 2 Emulator

Mensaje por Wesker » Sab, 08 Feb 2014, 10:32

Para los colores del daytona configura el juego como cabinet deluxe, y el popup no es un error, el juego es así.

grimpeeper
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Re: Model 2 Emulator

Mensaje por grimpeeper » Dom, 09 Feb 2014, 13:35

Does anyone know the minimum specs for this to run Daytona USA/Sega Rally? My Main PC can run it but I plan to buy 4 PC's in order to run it. Do they need to be 2.6ghz Dual core minimum? nVidia graphics cards? Windows XP or 7?

Any help is good :) Cheers!

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Re: Model 2 Emulator

Mensaje por Wesker » Dom, 09 Feb 2014, 15:24

Yo diría que puedes jugar bien con un Pentium 4 HT a 3 Ghz...

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