Model 2 Emulator

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jordigahan
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Re: Model 2 Emulator

Mensaje por jordigahan » Dom, 09 Feb 2014, 21:04

nuexzz, gracias por tu aplicacion, pero tengo un problema, cuando lo ejecuto sin tocar nada me aparece asi:
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ademas de los problemas graficos, cuando lo ejecuto el emulador se vuelve increiblemente lento.
mi targeta grafica es una gforce 8600gts
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Sheriff Zeoreia
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Re: Model 2 Emulator

Mensaje por Sheriff Zeoreia » Jue, 13 Feb 2014, 22:15

ste26 escribió:
baritonomarchetto escribió:
ste26 escribió:Hi can anyone tell me how to run full screen on a 1080p monitor, when i select 1 (or 0) for widescreen and custom resolution of 1920x1080 in the ini file i get black borders on the left and right hand side of the screen (and also aiming is out on virtua cop).

Thanks for your help
Set to "4" not to "1" the "fullmode =" line

FullScreenWidth and FullScreenHeight is the values for a custom resolution and those values aren't used unless FullMode is equal to 4.

The table below shows the settings:

Ini Value -> Resolution
FullMode=0 -> 640x480
FullMode=1 -> 800x600
FullMode=2 -> 1024x768
FullMode=3 -> 1280x1024
FullMode=4 -> Custom (Set in .ini)


Thanks but fullmode = is set to 4 and still get the borders on left and right side of screen with aiming off
If everything is correctly pointed, probably is the configurations of the ROM itself, that was designed for 4:3 monitors, and not for 16:9, as some games seem to have this... :(
Dynamite Cop runs with borders too, like Virtua Cop; maybe if the app developer could do something for it... :duda:
And about the lightgun games, for now just try using 4:3 resolutions.

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Re: Model 2 Emulator

Mensaje por nuexzz.. » Vie, 14 Feb 2014, 18:08

@jordigahan: Yo no estaba al tanto de esto, usted esta usando alguna maquina virtual o alguna resolucion de pantalla muy baja? necesito un poco mas de informacion por favor.


@Sheriff Zeoreia: you need the widescreen hack for each rom, here I leave to (Dynamite Cop) Dynamcop.lua unzip the file inside the folder" scripts "
Adjuntos
dynamcop.rar
(216 Bytes) Descargado 74 veces

Sheriff Zeoreia
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Re: Model 2 Emulator

Mensaje por Sheriff Zeoreia » Sab, 15 Feb 2014, 02:56

nuexzz.. escribió:@jordigahan: Yo no estaba al tanto de esto, usted esta usando alguna maquina virtual o alguna resolucion de pantalla muy baja? necesito un poco mas de informacion por favor.


@Sheriff Zeoreia: you need the widescreen hack for each rom, here I leave to (Dynamite Cop) Dynamcop.lua unzip the file inside the folder" scripts "
I didn't knew of those, thank you :mubien:

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Re: Model 2 Emulator

Mensaje por jordigahan » Sab, 15 Feb 2014, 03:28

nuexzz.. escribió:@jordigahan: Yo no estaba al tanto de esto, usted esta usando alguna maquina virtual o alguna resolucion de pantalla muy baja? necesito un poco mas de informacion por favor.
utilizo windows 7 a una resolucion de 1280x1024
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Re: Model 2 Emulator

Mensaje por dark13 » Vie, 04 Abr 2014, 17:03

Working on a "virtua daytona" complete transformation texture pack while listing textures for my HD texture project.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7W5F-xK4wJA[/youtube]

track1 is basically complete, it lacks only minor details, if you want to try it out here's a link http://rapidshare.com/share/DB80B600462 ... EDA11EBD15 , simply unzip in "script" folder. There are more textures than in the video. There's still a bit of junk images (testing images and some HD texture set) on track 1 and 3.

Released under creative common licence http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ (2 simple rules: give credit to "dark13" and "commercial use not allowed")

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Re: Model 2 Emulator

Mensaje por Wesker » Vie, 04 Abr 2014, 21:14

Jaja ¡que bueno! :mubien:

Gracias por compartirlo, tengo que probarlo :D

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Re: Model 2 Emulator

Mensaje por byblo » Lun, 14 Abr 2014, 08:21

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dark13
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Re: Model 2 Emulator

Mensaje por dark13 » Lun, 14 Abr 2014, 17:24

I took the idea from that video :) It was a problem m2emulator had with some videocards, I'm remaking the whole game's texture using only vectors (no curves in textures) and gradients.

I tried even "flat" textures but daytona usa is really too simple in terms of poligonal architecture for flat textures. In virtua racing environment was build to assign colors to each poligon so mountain were actually more complex, while using texture mapping a "flat" surface is indeed better :)

For example I had to use "outrun-style" road as without color stripes the game seemed too slow :p

Here's a new video showing a more advanced build :D

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=t1PLo4Vb3pI[/youtube]

BTW HAS someone ripped a .3ds or .obj car from the game? I was thinking to make a 3d video for the final trailer and I HATE car modelling :p

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Re: Model 2 Emulator

Mensaje por delta7890 » Sab, 19 Abr 2014, 23:34

Hi there, not sure if this has been addressed but Virutal On is not working properly on some of the latest versions of this emulator.

I'm not sure if this extends to other joysticks/controllers but using an Xbox 360 controller I cannot get the game to register simultaneous analog input. This means no quick turns, jumping, or guarding as this requires the analog (or "twin sticks" both be pressed in certain directions simultaneously.

This function was working as of version 0.9 but has since been broken.

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